Villkor och Info

Betalningsalternativ

  1. SWISH Smidig betalning med mobilt Bank-ID
  2. AVARDA – Faktura utan avgift! 
  3. Betalning med Payson Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt Internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank).
  4. PAYPAL konto

Oavsett betalningsform sker i regel leverans omgående. Vår ambition är att skicka Din beställning senast 1:a vardagen efter beställningsdatum. Vi reserverar oss för att en vara kan ta slut i vårt lager. Om så skulle vara fallet meddelar vi Dej om detta och Du kan ta ställning till om Du ändå vill fullfölja köpet, trots eventuell väntetid.

Leverans

Alla våra leveranser sker som PostNord VaruBrev eller Paket, beroende på vikt och storlek. VaruBrev som ej delas ut direkt aviseras liksom Paket och ligger kvar 2 veckor på ditt lokala postkontor eller annat utlämningsställe på din ort, alternativt hos DHL:s lokala ombud om vi valt DHL som transportör. Utsänd avi eller kopia av erhållet e-postmeddelande ska medtagas vid hämtning av försändelsen. Om Du gett oss Ditt mobilnummer kan vi avisera med ett SMS. Du kan då hämta ut det på utlämningsstället genom att hänvisa till det SMS Du fått, avin behövs då inte.

Frakt och avgifter

Alla order FRAKTFRITT inom Sverige! Frakt tillkommer på beställningar inom EU med: – order vägande upp till 1.000 gram – 75 kr/beställning – order mer än 1.000 gr och högst 1.500 gram – 125 kr/beställning – order mer 1.500 gr och högst 2.000 gram – 150 kr/beställning För ej uthämtade försändelser som går i retur till TerniCOL Sweden AB debiteras kunden med returfrakt och administrationsavgift på sammanlagt 250 kr.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 (fjorton) dagar från det att varan mottagits. Meddela TerniCOL Sweden ABs Kundtjänst. Telnr och e-postadress finns på produktetiketten och på vår hemsida under fliken ”Kontakta oss”. De returnerade varorna ska vara i obrutna originalförpackningar samt i oanvänt och oskadat skick. Plomberingen på burkarna får inte vara bruten. Returnera varan tillsammans med order/följesedel med angivande av returorsak ”Ångerrätt” på baksidan. Kunden står för returfrakten om inget annat skriftligen avtalats. Debiterad frakt, eventuell fakturaavgift och en administrativ avgift på 50 kr dras av från eventuell återbetalning m a a returen.

Kundregister

TerniCOL Sweden AB lagrar alla uppgifter om sina kunder i ett kundregister för att på bästa sätt kunna leverera beställda varor. Kundregistret är också viktigt för att TerniCOL Sweden AB enkelt skall kunna kontakta er för bästa möjliga service. Uppgifterna i kundregistret kan också användas för att TerniCOL Sweden AB skall kunna skicka särskilda erbjudanden och information till er om våra nya produkter, om ni valt detta vid registreringen. TerniCOL Sweden AB:s hantering av kundregistret sker i enlighet med vad som föreskrivs i personuppgiftslagen, PuL. Om ni vill veta vilka uppgifter som finns om er i kundregistret kan ni kontakta TerniCOL Sweden AB:s kundtjänst. Detta sker enklast via vårt kontaktformulär under fliken Kontakta oss.

Utlämnande av personuppgifter

TerniCOL Sweden AB delar inga personuppgifter kunden lämnar till oss till tredje part såvida kunden inte uttryckligen gett sitt samtycke till detta i samband med att informationen lämnades eller vid ett senare tillfälle.

Vad som avses med personuppgifter

Detta innefattar personuppgifter (så som) namn, e-postadress, adress, telefonnummer, varor eller tjänster ni köpt såväl som uppgifter som ert besök på vår site automatiskt medger, så som IP-adress, webläsarversion, operativsystem, webadress som dirigerade er till vår site, datum och tidpunkt etc.

Anti-SPAM policy

TerniCOL Sweden AB medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Sker automatiskt utskick ska kunden kunna avregistrera sig från dessa enkelt från en länk i e-postmeddelandet. Detta ska kunna ske utan att kunden måste göra en inloggning eller liknande.

Cookies

Cookies på colostrum.se Enligt den nya lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats informeras om vad cookies används till och ges möjlighet att vägra sådan användning. Colostrum.se använder så kallade sessioncookies för att webshoppen skall fungera. Under tiden du besöker webbsidan skickas cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information. Sessioncookies försvinner när du stänger din webläsare. Våra cookies innehåller ingen personinformation. Informationen är anonym och kan inte spåras till enskild person. Sessioncookies används alltså av rent tekniska skäl och om du inte accepterar lagring av sessioncookies kan du stänga av funktionen i din webbläsares säkerhetsinställningar. Funktionaliteten blir då lidande och webshoppen kommer inte att fungera som den ska.

Transportskada

Vid transportskada/saknat gods: Kontrollera direkt vid mottagandet av dina varor att ingenting är skadat och att antalet stämmer. Skulle varorna vara felaktiga på något sätt; gör en anmälan till TerniCOL Sweden AB:s kundtjänst via formuläret under fliken Kontakta oss. Transportskador som uppkommit anmäls direkt vid uthämtningstillfället hos det lokala ombud som lämnat ut varorna.

Reklamation

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta vår Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. TerniCOL Sweden ABs kundtjänst tar emot din felanmälan och ger dej ett returnummer. Fellevererad vara ska returneras i obruten förpackning och vara i oanvänt och oskadat skick (plomberingen på burk/-ar får inte vara bruten). Returnera varan tillsammans med order/följesedel och returnummer. Fyll i orsaken till returen på baksidan. Kunden står för returfrakten om inget annat skriftligen avtalats. Alla priser anges inklusive svensk lagstadgad mervärdeskatt (f.n. kosttillskott 12% och övrigt 25%). Viktigt: Om Du väljer att betala med kort eller Internetbankbetalning ska Du veta att den allra senaste teknologin inom kryptering används för att skydda de kortuppgifter Du lämnar vid betalningen.  Betalningar gjorda via Internetbank hanteras av PAYSON. TerniCOL Sweden AB får aldrig tillgång till dina bank- eller kortuppgifter!

 

 

TerniCOL Sweden AB

Orgnr 5564392867

EU VAT-nr SE556439286701

Berglundavägen 1G, SE-70236 Örebro, Sverige
Order telefon: +46 (0) 19-507 01 87
Mobil: +46 (0) 735 322741
E-post: info@colostrum.se

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.